eTwinning PROJEMİZ ULUSAL BASINDA

eTwinning PROJEMİZ ULUSAL BASINDA

Kurucusu olduğumuz "Kültürel Miras Açısından Halk İnanışları" eTwinning Projesi ulusal basında yer aldı. 6 bölgeden 6 okulun öğretmenlerinin 37 öğrenciye rehberlik etmesiyle Erzurum, Bayburt, İzmir, Şırnak, Ankara ve Hatay illerinin halk inanışları derlenmişti.

Haber Metni:

Kültürel Miras Açısından Halk İnanışları eTwinning Projesi Tamamlandı Kuruculuğunu Erzurum Şenkaya Çok Programlı Anadolu Lisesi Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni Mustafa Kaan KARABULUT'un yaptığı, Türkiye'nin 6 bölgesinden 6 lise ve 37 öğrencinin katılımıyla Eylül ayında başlayan eTwinning projesi tamamlandı. Ege Bölgesini İzmir'i Yusuf Kemalettin Perin Fen Lisesinden Ümmü EMİNOĞLU, İç Anadolu bölgesini Ankara'yı Gaziosmanpaşa Mesleki Teknik ve Anadolu Lisesinden Benson Yapıncak KÖKEN, Akdeniz bölgesini Hatay'ı Osman Ötken Anadolu Lisesinden Nurcan İFLAZOĞLU, Güneydoğu Anadolu Bölgesini Şırnak'ı Habur Anadolu Lisesinden Ayşenur AŞICI, Karadeniz Bölgesini Bayburt'u Milli İrade Anadolu Lisesinden Züleyha OKUR ve Doğu Anadolu Bölgesini Erzurum'u Şenkaya Çok Programlı Anadolu Lisesinden Mustafa Kaan KARABULUT temsil etti. Bilimsel araştırma yöntemleri kullanılarak 6 bölgeden projeye katılan okullarımızın öğrencileri bulundukları illerin halk inanışlarını derleyerek kültürel mirasımıza katkıda bulundular. Somut olmayan kültürel mirasımızın önemli bir unsuru olan halk inanışları bugünkü gelenek ve göreneklerimizin en önemli kaynakları arasındadır. Öğrenciler pandemi süreciyle birlikte eğitimimizin odak noktası haline gelen web 2.0 araçlarını kullanarak hem proje tabanlı öğrenmede teknolojinin imkanlarını sonuna kadar kullandılar hem de bilimsel araştırma yöntemleri vasıtasıyla halk inanışlarını derleyerek kültürümüzü kayıt altına aldılar. Bugün z kuşağı olarak adlandırılan ve hali hazırda teknolojiyi sonuna kadar kullanan gençler bu proje vasıtasıyla teknoloji ve eğitimi de bir araya getirmiş oldular. Farklı kültürleri bir araya getirmeyi amaçlayan eTwinning platformunun gereklilikleri bu projeyle birlikte yerine getirilmiş, farklı bölgelerdeki 37 öğrenci teknoloji vasıtasıyla tanışmış ve bir kültür aktarıcılığı da yapmışlardır. Proje sonucunda da sonuç ürünü olarak öğrencilerin saha araştırması vasıtasıyla derlemiş oldukları inanışların yer aldığı "Kültürel Miras Açısından Halk İnanışları El Kitabı" ortaya koyularak dijital ortamda paylaşılmıştır.

26.04.2022 514

26-04-202226-04-202226-04-202226-04-2022